499019_73851323_smallKażda firma musi posiadać kontakty z klientami. Często są zatrudniane osoby, których obowiązki sprowadzają się wyłącznie do pracy z klientem. Są to np. doradcy finansowi, opiekunowie klienta, telemarketerzy, pracownicy call center.
W tej pracy -jak w każdej innej – da się zauważyć zalety i wady.

Zalety pracy z klientem:

  • możliwość rozwoju, poszerzania i aktualizowania wiedzy, doskonalenia zawodowego poprzez szkolenia, poznawanie specyfiki branży (nie jest wymagane wykształcenie kierunkowe zgodne z branżą),
  • kontakty z ludźmi, poznawanie nowych osób z różnych środowisk, o różnych osobowościach, o różnej pozycji społecznej i finansowej,
  • praca samodzielna, której skuteczność zależy w dużym stopniu od umiejętności negocjowania, przekonywania, rozmowy, osobowości pracownika, stąd duża satysfakcja z osiągania celów,
  • zarobki w dużej mierze zależne od skuteczności pracownika, stąd też za dobrą i efektywną pracę należy się gratyfikacja finansowa,
  • stabilność zatrudnienia – wyedukowany, wyszkolony pracownik na koszt firmy jest cennym pracownikiem, którego firma nie chce się pozbywać.

Wady pracy z klientem:

  • uciążliwość pracy z klientem trudnym, tzn. konfliktowym, aroganckim,
  • konieczność bycia zawsze w dobrej formie psychicznej, przynajmniej prezentowanie na zewnątrz pogody ducha miłego kiepskiego samopoczucia (tu nie można okazywać niezadowolenia, zdenerwowania itp),
  • praca pod presją, gdyż wymagane jest osiąganie określonych wyników, mimo niesprzyjających uwarunkowań, np. braku zainteresowania klientów danym produktem,
  • stres w kontaktach z ludźmi,
  • lęk przed niepowodzeniem negocjacji, przed krytyką przełożonych,
  • brak gwarancji zarobków o wystarczającej wysokości, gdy starania kończą się fiaskiem, a wynagrodzenie jest uzależnione od wyników sprzedaży.

 

  • Posted on 24. Październik 2013
  • Written by admin
  • Categories: Praca
Leave a comment

There are no comments yet.

Dodaj komentarz